tiistai 1. toukokuuta 2012

Eikun taas remontoimaan

Sunnuntaina oli sitten asvalttisprintti Tammisaaressa. Tarkoituksena oli lähinnä vain käydä taas ajamassa kilpaa, tuloksella ei niin väliä. Rataan oli tullut melkoisesti lisää pituutta verrattuna viime vuoteen, se ei toki ikinä ole pahitteeksi.
1 kierros menee ihan ok, radan loppupuolella tulee takana lähtenyt ohitte. Tietysti tehoa kun on tuplaten niin melko paljon nopeammin pääsee noista risteyksistä lähtemään... Pitoa on huomattavasti enemmän mitä viime vuonna ajaessani, kiitos siviilirenkaiden. Tästä syystä auto jopa vähän kallistelee. Viimeisessä kurvissa tulee pelottava välähdys, nimittäin öljynpainevalo välähtää... Huoltopaikalla sitten kattellaan että juu, panssarilla on taasen öljyä. Nooh paljonkohan siellä koneessa sitä on... tikku on kuiva... okei auto vähän mäessä, et ei kaise ny ihan tyhjäkään ole... eihän. Litra lisää öljyä, ei vaikutusta. 1,5 litraa lisää, tullaan jo yli ylämerkin. Kai siellä sitten öljyä on joten voi toisenkin kierroksen ajella...
2. kierros, taas tulee yliyrittämistä kun vaihteet ei osu. Pisteellä 16 varotellaan että rata on liukas. Ja paskat se mitään liukas ole ja ihan normaalilla tyylillä kurviin. Tuloksena pienehkö liippi, jonka jälkeen totean takana olevan olevan sen verta lähellä, että odottelen suosiolla hänet ohitse. Aikaparannusta saan silti, hulppeat 0,11 sekuntia.
Öljyä on tullut tämän kierroksen aikana vielä enemmän panssarille, tosin voi olla että huohotti pihalle koska täytettiin todennäköisesti yli täyteen. Mutta yhtä kaikki, se öljypohjan paikkaus ei kestä kilpa-ajoa.
Eilen rupesinkin sitten jo tekemään valmistelevia toimenpiteitä, otin irti jarrulevyn malliksi ja hain jo uudet. Jarrulevyn oli ilmeisesti tuhonnut hapertunut jarrupala joka oli vain uponnut lisää ja lisää levyyn... Samalla hain myös uudet liut ja männän tiivisteet. Itse mäntä on myös tilattu, se että koska mahtaapi tulla... Sama tarina myöskin jarrupalojen suhteen kun tilasin oikein kilpapalat. Toki jos pahalta näyttää niin äkkiäkös vakiopalat jostain hakee.
Tänään puolestaan irrotin varaosa-autosta öljypohjan vaihtoa varten. Öljypohjan tiiviste pitäisi tulla huomenna, joten sen projektin saattaisi saada aikaiseksi jo tällä viikolla...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti