keskiviikko 30. toukokuuta 2012

Uutta mustaa

Eilen kävin tallilla... ilman kameraa. Tein pikaisesti autoon öljynvaihdon sekä vaihdoin luonnollisesti myös suodattimen. Öljyksi vaihdoin nyt vähän tiukempaa tavaraa, kaiken järjen mukaan tuommoinen 5W-50 öljy pitäisi riittää. Koska eihän tuo ole kivaa jos aina kun kone lämpiää, niin tyhjäkäynnillä palaa öljynpainevalo (tarkistin muuten ohjekirjasta, että se on oikeesti mainittu siellä että näin voi silti käydä!).
Vaihdoin myös öljysuodattimen tyyppiä, hieman erimalliseksi mitä aikaisemmin. Tai oikeammin palasin vanhaan, tämän mallinen autossa oli kiinni kun sen ostin. Käytin tähän asti "katalogin mukaista" suodatinta. Saa nähdä onko semmoisellakaan vaikutusta.
Oli muuten pari pulttia hukkunut öljypohjasta ja sitä kautta toki vähän öljyäkin tiputtanut. En kyllä ymmärrä että miksi näin kävi, mutta olisi voinut olla hyvä testiajojen jälkeen ehkäpä tarkistaa pulttien kireydet...
Vielä tarttis ennen seuraavaa kisaa tehdä vähän jatkopalaa panssariin jotta pysyisi paikallansa... Muilta osin auto taitaa ollakkin jo kasassa. Olen toki jo suunnitellut seuraavaa remonttia, nimittäin auton viemistä peltisepälle... Toivottavasti vain helmojen vaihtoon.

2 kommenttia:

  1. tuommonen kaikista halvin laajan viskositeetin markettiöljy on kyllä heikoin mahdollinen valinta kilpakäyttöön

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta en ottanutkaan sitä halvinta... Vanhat öljyt oli Teboilin Goldia (10W-40 muistaakseni) ja nämä uudet Mobil 1 Rally Formula. Onhan nuo toki kumpainenkin halpoja kun vertaa tuohon laatikkoöljyyn...

      Poista