tiistai 22. kesäkuuta 2010

Mistä näitä johtoja oikeen tulee?

Otsikko on se kysymys mitä päässäni viime aikoina useasti miettinyt. Aloitin nyt sen urakan, eli kaikki moottorihuoneeseen menevät päättömät johdot takaisin kabiinin puolelle ja katsomaan että mistäs ne ovat lähtöisin. Onneksi johtojen värit ovat tähän asti lähes poikkeuksetta täsmänneet alkuperäisiin sähkökaavioihin, ilman sitä johtojen selvittäminen olisi mahdottomuus. Toki muutama tuommoinen kuvan kaltainen "fiksu" viritelmä on löytynyt, tuokin johto tosin oli irti molemmista päistä...

Kuukausi sitten laitoin yhden kirjoitukseni kuvaksi johdon missä oli liitosta ja ryöstöä peräkkäin... tänään sitten selvisi sillekkin järkevät perusteet. Johtohan kuuluu öljynpaineanturille ja ryöstö sen takia että saataisiin öljynpainemittarille samalta johdolta. Uusi juttu oli se että myös kojetaulun päässä johdolle oli tehty ryöstö... nimittäin keskikonsolissa on myös punainen öljynpaineen varoitusvalo. Toki kojetaulussahan on sitten vielä orginaali varoitusvalo.
Luulis riittävän nuo varoitukset.

1 kommentti:

  1. samallalaillahan ne on aina tehty, rosvolla öljykellon johdosta kojetaulun lisävalolle, niin on mullakin...

    VastaaPoista