perjantai 21. tammikuuta 2011

Uutta puskuria

Sen verta riitti inspi- raatiota, että kävin irroit- telemassa vanhat puskurin rippeet poies. Tosin ulompi muovipuskuri on kyllä vielä korjattavissa, joten taidan säästää sen vielä "pahan päivän" varalle. Varaosa-autosta sai vaivatta haettua uudet puskurit.
Kiinni en niitä vielä laittanut, koska laatikkopuoli vaikuttaa nyt siltä että menee purkuhommiksi. Koitin tänään varovasti liikuttaa taaksepäin mutta kytkin ei pidä yhtään enää joten se on vaihdettava. Tosin jos (ja kun) laatikosta ei löydy tällä hetkellä kuin vaihteet 3-4-5-R, niin pitäisköhän säästellä rahaa ja ostaa sitten uusi välitetty laatikko... Tsekeistä kun niitäkin sais... Meinaan kyllähän kilpakäytössä toi vakio laatikko lienee kohtuu kammottava.
Yhtä kaikki, talvi todennäköisesti menee ohitte kilpailuiden suhteen ihan jo rahoituspoliittisista syistä, mutta myös siitä syystä että tallissa ei oikein tuota laatikkoa mahdu irroittamaan, eikä näillä keleillä se myöskään kauheen herkkua ois.
Galleriassa on muuten kuva vannesarjasta. Ne on meinaan vähän kummaliset vanteet, kuitenkin "vain" 5,5" leveet ja ET 38 (liki vakio siis), mutta siltikin ne eivät Favorittiin sovi. Edessä tulee vastaan raidetangonpää ja takana jarruletkut. Jotenkin tuntuu käsittämättömältä se...

2 kommenttia:

  1. eihän se välttämättä ole kuin säätövika vaihdevivustossa, ei käännä tarpeeksi vasempaan reunaan, ts. vastapäivään jos ykkös-kakkoslinja hukassa. pahemmassa tapauksessa loota vaihtoon, sieltähän se varaosa-autosta löytyy. ja kuitenkin kytkintä laittaessa sen irroitat.
    ja kyllähän tuommonen talli riittää ruhtinaalisesti kytkinremppaan, tehty niitä ilmankin, ja se vasta on jotakin talvikelillä. sustahan tulee ihan siperian rallitiimin mekaanikko tuota roplatessa, ei sielläkään kuulema olot juur tuota paremmat oo ollu... eiku uuvella kytkimellä ja vakiolaatikolla viivalle, ei sekään oo niin hienoo että uus penkki ja vyöt vanhenee ja homehtuu toimettomana... motonet kaupassa ei kytkinlevy varmaan muutamaa kymppiä enempää kustanna, tuskin koko pakettikaan satastakaan...

    VastaaPoista
  2. Jos lompakko kestää, niin ääni suorakytkylle. Pystyt pahassa paikassa pelastamaan, kun saat heittää raakana pienempää pesään. Mutta kuten sanoin, niin se on kustannuskysymys.

    Uusi kytkin ja vakiolaatikko kiinni. Sitten pääset ainakin kokeilemaan / testaamaan. Kyllä vakiolaatikoillakin on ajettu kilpaa ja vielä menestyksekkäästi. =)

    Tsemppiä!

    VastaaPoista