Siinä se nyt on, kasa kuitteja ja laskuja mitä tämän projektin toteut- taminen vaati. Ja otsikko kertoo karut luvut niiden takaa... Tuo 7212,03 on luku joka sisältää aivan kaiken tätä projektia varten hankitun, ts. mitä en olisi muuten ostanut, jok'ikisen pultin ja mutterin mitä tätä varten hankittiin. Tein vähän erittelyä; että autoon kohdistuneita (varaosia yms.) tuosta summasta on 4695,63€ (sisältää auton ostohinnan, 1600€), Kisoihin kohdistuneita kuluja (huolto, bensat yms.) 367,82€, Työkaluja yms. tarvikkeita 1153,23€ (munhan aluks piti vaan käyttää jo löytyviä maatilan työkaluja...) + täysin muita (traileri, varaosa-autot jne.) 995,35€. Tunti määrä on ns. miestyötunteja, pääasiallisesti tätä tein yksin (lähes 240h), mutta jokusen kertaa oli joku auttamassakin.
Toki aina voi jossitella, suurimman osan työkaluista pystyin ostamaan työpaikaltani jolloin en ole aivan täyttä hintaa niistä maksanut. Myöskin voidaan kysyä että miksi ostin uuden penkin, kun oli jo 2 auton mukana, jollekkin olisi auton alustakin saattanut kelvata, kuten myös vakio-ohjaus. Jotkin kuluista on jo rallikuntoa silmällä pitäen, on penkinraudat, vyöt yms. jo valmiina sitä varten. Maatilalla kun asun niin käytössä on ollut jo valmiiksi kompressorit yms. isommat koneet joita ei tätä varten ole sitten erikseen tarvinnut hankkia, puhumattakaan ajovarusteista jotka jo valmiiksi olivat kun pari vuotta harrastanut. Mutta tässä on nyt mielestäni esimerkki siitä miten harrastaminen omalla autolla aloitetaan ja siitä miten kaikki ei ikinä mene niin kuin elokuvissa, halvin mahdollinen tämä tuskin oli... Ja kaikki kulut on tosiaan mennyt omasta opiskelijan lomapakosta, sponsoreita ei ole. En tiedä jatkanko kirjanpitoa tästä eteenpäin, ottakaa siihen vaikka kantaa te, arvoisat lukijat! Kirjoittaminen jatkuu kyllä.
Skodalla olen nyt tainut yhteensä n. 10km ajaa eli 721,20€/km + 26,8h/km, ihanan halpaa...
PS. Skodan saa nyt ostaa hintaan 55 555,55 mk, sehän on kuin uusi nyt eikö vain?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti