sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Sorakauden korkkaus

Black Rocket ralli toimi sorakisojen avauksena tänä(kin) vuonna. Aamupäivällä ei mitään erikoista, kaikki sujui mallikkaasti ja hyvillä mielin pystyi kisaan lähtemään. Kisassa käytettiin yhtä ja samaa pätkää joka ajettiin molempiin suuntiin kahteen kertaan.
EK 1:
Tie on pirun nopeaa, mutta ihan mukavaa ajettavaa kyllä. Takapiikkiin kammo vastaheitto (taas vaihteeks...) ja loppupään kurveissa muutamia pieniä liippejä. Pätkäaika ihan ok, takana muutama isompi auto. Maalissa tosin ihmetyttää kun päästää kierrokset tyhjäkäynnille niin öljynpaineen merkkivalo syttyy heti...
EK 2:
AT-jonossa vihjastaan, että oiskohan mulla vähän laihat öljyt / se on Skodan ominaisuus... Oli niin tai näin, öljyä ei missään ylimäärästä näy joten hyvin mielin jatkamaan kisaa. Pätkä menee hieman ripeämmin mitä ensimmäisellä ajokerralla, tosin takapiikin vastaheitto menee jo vähän yliyrittämisen puolelle... Loppupään liipitkin muuttuvat isoimmaksi, maalimutkaan aattelin että vois kestää täyttä yli... väärin aateltu. Aika ei paljoa parane, mutta hieman kumminkin.
Tauolla tarkistetaan, että kyllä, täällä on öljyä jäljellä eikä sitä ole edes kadonnut. Pestään lasit ja eikun jatkamaan...
EK 3:
Nyt vaihtui menosuunta, melkeen jopa vauhdikkaampi pätkä näin päin. Hieman ennen puoltaväliä saadaan edellä lähtenyt kiinni ja samalla vauhdilla vaan ohitte (ois voinu ehkä vähän varovaisemminkin ohittaa...). Tiedä sitten nousiko ohitus "hieman päähän", mutta 500m päässä ollut takapiikki napsahtaa melko reippaasti tauluun. Joka suuntaan rattia veivaamalla siitäkin selvitään joten kuten kunnialla... Muilta osin tulee ihan hyvin, eikä aikakaan ole yhtään sen hullumpi.
EK 4:
Viimeinen menee samalla kaavalla, muuten hyvin mutta takapiikki tulee vieläkin yllärinä vastaan. Tarttis vaan saada taottua päähän se, että vaikka yleisön viihdyttäminen on toki tärkeää, niin joskus voisi myös ajatella sitä kuinka viisasta ja vauhdikasta se suoritus on... Nopeampaa kun vaan olisi mennä simppelillä ulos-sisään-ulos linjalla. Aikaparannusta tulee taas muutama sekunti edelliseen vetoon nähden. Pätkän maalilipun jälkeen rupeaa kuulumaan melkoista mekkalaa, mietiskellään siinä että meniköhän meiltä rengas. AT-henkilökunta ystävällisesti kertoo meidän pohjapanssarin tippuneen takapään kannakkeiltaan ja täten se raahaa maata... Siirtymäaika maaliin on sen verta tiukka että viimeinen siirtymä ajellaan väkisten panssarin raahatessa maata... Mahto olla ulospäin melkoinen näky/mekkala...

Vikalistaa ei tästä kisasta siis kauheasti tullut. Öljynvaihto ja tiukemmat öljyt samalla sisään, samassa vaihdan kyllä sen öljynpaine anturinkin. Pohjapanssari täytyy vaihtaa taikka vähän "entrata" tätä nykyistä hieman. Muilta osin ennen seuraavaa kisaa tarttis saada aikaseksi ne mitä viimeksi jäi tekemättä: takaoven korjaus, roiskeläpät jne jne... Ai niin se ravistus muuten katosi liki kokonaan, joten taidan jättää vetarin vaihdon vielä tekemättä. Seuraavaksi olisi sitten taas sarjakisan vuoro...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti