Aamulla ihan rauhassa ajelin kilpurin kilpailukes- kukseen, matkan varrella tankki täyteen. Kisapaikalla huoltomiehet tosin löytää siitä pari pikku juttua.... Laturin kannakepulttin mutteri oli kadonnut, juuri ja juuri vielä laturi pysyi paikoillaan. Laturin remmi oli myös löysällä (no eihän mulla tietenkää ollu mitään käsitystä et kuinka piukassa sen pitäis olla...). Mut pikkuvikoja, helppo korjata. Katsastus sujui murheitta, pikku vinkkejä antoivat mitä kannattaakin vähän katsella.
Eikun starttiviivalle ja kohti ek 1:stä. Siirtymä oli laskettu aika tiukaksi, mutta juuri ja juuri kerettiin lähössä vermeet laittelemaan.
EK 1:
- Meikäläisen "kotitie", siksi sujuikin omasta mielestä aika hyvin, huomio otettiin ehkä vähän varovasti, mutta parempi niin. Aika muihin verrattuna yllättävänkin hyvä.
Tämän jälkeen oli huolto... taino minulla ei ollut kun huolto oli posottanut surutta ohi huoltopaikan. Nooh eipä autossakaan mitään korjattavaakaan olisi ollut.
EK 2:
- Kartalla kovin pieneltä näyttävää tietä ja sitähän se olikin suurimmaksi osin. Uria löytyi myös monesta paikkaa, ikinä en ole semmoisissa olosuhteissa ajanut. Pätkä menikin siviilivauhdilla kivien kiertämiseksi ja urien välttelyksi, auton pohjapanssari kun ei mikään ihmeellinen ole eikä alla olleet n. 15 vuotta vanhat siviilirenkaaseen pinnatut "rallirenkaat" myöskään ehkä ne vahvimmat mahdolliset noihin olosuhteisiin. Meikäläisellä ei muutenkaan riitä "hulluus" noihin kapeisiin teihin... Maalissa pyöristä kuuluu kovaa rahinaa ja jarrut haisevat aika rajusti. Aika oli shokki verrattuna ykköseen, toisaalta odotettu myöskin.
EK 3:
- Tämä puolestaan näytti kartalla valtiontieltä, joten taasen täysin erilaista tietä odotettavissa. Ja sitähän se oli, ajo sujui ihan ok, varovasti moninpaikoin. Maalissa aika oli ihan kohtuullinen.
Sitten tauolle jossa etupyöristä löytyy pari kiloa hiekkaa molemmin puolin, ei ihme miksi rahisee...
EK 4:
- Osittain tuttua tietä, tosin ajon aikana tuntui joltain aivan muulta, kummasti maisemat muuttuu vuosien varrella... Pienen tien osuudet aivan reisille, isommat tiet kohtuullisesti, varovaisuus on päivän sana edelleen. Ainoa pätkä jossa takana lähtenyt saa kiinni ja tehdään tietä. Aika ei mikään erikoinen, maalissa taas haisee jarrut... taitaa olla vähän heikot litkut.
EK 5:
- Aika tuttua polkua, sekä ajanut että istunut kyydissä kyseistä pätkää. Taas sama kaava kun nelosellakin eli pikkutiet ihan reisille ja isot tiet hyvin ellei jopa erittäinkin hyvin. Niin hyvin et kartturi koitti jo vähän toppuutella menoa, kun ajelin "muistista" kohtuu reippaasti joihinkin paikkoihin. Harmittavasti tätä pätkää ei kamera tallentanut... Aika taasen aika hyvä, nyt tosin maalissa haisee autossa bensa jostain syystä. Sitä bensaa muuten kului koko päivän aikana noin 25-30 litraa ja ajokilometrejä oli n. 300.
Kisa siis hyvin maaliin, tuloksena luonnollisesti viimeinen sija. Autokin on mitä ilmeisimmin ehjä, ainakaan mitään vikoja en ole äkkiseltään löytänyt eikä ongelmia sen suhteen kisan aikana ollut ei sitten minkäänlaisia.
Nyt tarttis sitte rakentaa lisävalot, niin pääsee vielä syksyllä ajelemaan... Galleriasta löytyy myös nuo 4 pätkää kokonaisina jos joku haluaa katsella sekä myöskin pieni 20 minuutin kooste päivästä...
PS. Olin varmaan ainoa kilpailija joka ajoi kilpurilla kilpailupaikalle ja myös takaisin...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti