tiistai 22. marraskuuta 2011
Tiputusvalmis
Laatikko on nyt irroitettu kaikkialta paitsi koneesta. Jos huomenna saa apuvoimia niin tehdään sekin ja vaihdetaan luonnollisesti toinen paikalleen. Kuskin vetarin kun otin irti niin paljastui pieni ylläri. Yhden kuulan laakerin neulat olivat kaikki miten sattuu ja kuula luonnollisesti tippui samalla. Eli taitaa tulla "uuden" vetarin laittaminen eteen...
torstai 17. marraskuuta 2011
Likasta touhua
Öljysin uudelleen ilman- putsarin. En todellakaan osannut arvata, että tuo ilman- putsariöljy on sinistä ja öljyäminen noin sotkuista touhua...
Purkuhommia tuli myös aloiteltua, enään ei ole kuin vaihdevivusto ja vetarit paikallaan. Sitten vain laatikko alas ja toinen tilalle, tämähän sujuu jo melkeen rutiininomaisesti...
Purkuhommia tuli myös aloiteltua, enään ei ole kuin vaihdevivusto ja vetarit paikallaan. Sitten vain laatikko alas ja toinen tilalle, tämähän sujuu jo melkeen rutiininomaisesti...
tiistai 15. marraskuuta 2011
Joulu tuli jo
Siinä se nyt on, se paljon himoittu välitetty vaihde- laatikko. 5- vaihteinen, ilman lukkoa. Melko optimaalinen minun käyttööni, näin olettaisin. Vielä tarttis laittaa se paikallensa...
Selkä tosin eilen aamulla taas ilmoitti, et ei tartte nyt tehdä sitä. Koitetaan tehdä sitten kaikki valmistelevat toimenpiteet niin voi sitten ensi viikolla vaihtaa...
Selkä tosin eilen aamulla taas ilmoitti, et ei tartte nyt tehdä sitä. Koitetaan tehdä sitten kaikki valmistelevat toimenpiteet niin voi sitten ensi viikolla vaihtaa...
sunnuntai 13. marraskuuta 2011
Ehkä oli aikakin...
Sain aikaiseksi vaihtaa bensasuo- dattimen sekä putsasin ilman- putsarin. Tuo vanha bensa- suodatin olikin ehkä jo valmis vaihtoon...
Yritin myös irroittaa takapönttöä, se ei kyllä oikeen ollut samaa mieltä asiasta. Täytyy varmaan vähän rälläkällä avittaa...
Yritin myös irroittaa takapönttöä, se ei kyllä oikeen ollut samaa mieltä asiasta. Täytyy varmaan vähän rälläkällä avittaa...
lauantai 5. marraskuuta 2011
Checklist
Ensim- mäisen kerran sitten Pohjan- maalta paluun kävin tallilla. Purin keulasta poies puskurin ja panssarin, näemmä se aika syvällä kävi kun panssarin kannake hieman maata kerännyt mukaansa... Panssarin päällä oli hieman jäähdytinnestettä, eipä sitä kuitenkaan säiliöstä ole kadonnut... Varaosa-autosta hain uuden öljykorkin niin sai heittää patentin roskikseen.
Tuli myös mietittyä että mitä kaikkea nyt tarvitsisi huoltaa / tehdä:
- Öljynvaihto koneeseen
- Ilmanputsarin puhdistus
- Bensansuodattimen vaihto
- Öljykorkin "lukitus"
- Ne lisävalot...
- Takapönttö vaihdettava
(- Kuskin ovenkahvan toimivuutta parannettava)
(- Mittariston valot)
(- Pari nastarengasta, kun nykyisten laillisuus on hieman siinä ja siinä)
On sitä siinä...
Tuli myös mietittyä että mitä kaikkea nyt tarvitsisi huoltaa / tehdä:
- Öljynvaihto koneeseen
- Ilmanputsarin puhdistus
- Bensansuodattimen vaihto
- Öljykorkin "lukitus"
- Ne lisävalot...
- Takapönttö vaihdettava
(- Kuskin ovenkahvan toimivuutta parannettava)
(- Mittariston valot)
(- Pari nastarengasta, kun nykyisten laillisuus on hieman siinä ja siinä)
On sitä siinä...
lauantai 29. lokakuuta 2011
10 063,76 € & 359 tuntia
1,5 vuotta, yli 10 000 euroa, yli 350 työtuntia. Aivan järjetöntä.
Ensimmäiseen ralliin mennessä figuurit olivat 8714,84€ & 340 työtuntia, josta autoon kohdistuneiden osuus on n. 5500€. Ei tämä touhu kyllä missään määrin halpaa ole, tuommoiset summat on tälläisen opiskelijan vuosiansioita. Ja kyllä, olisin päässyt huomattavasti halvemmalla ostamalla valmiin kilpurin.
Toisaalta on mukava huomata että ensimmäisen ja kolmannen rallin välissä kuluja ei juuri ole kertynyt, niistäkin suurimman osan ryöstää Skodan vuosittainen vakuutus + verot. Niistäkin toki tulee jossain vaiheessa sitten takaisin päin, kun auto laitetaan "seisontaan" hetkellisesti. Myös Pohjanmaan reissu oli suhteessa huomattavan kallis, kun mökkimajoituksella pe-su. Mutta kun itse kilpuri vaati... no bensaa oli hyvä laittaa kisojen välissä, ei se sitäkään yli 20 litraa missään välissä ollut syönyt.
Kilpuri on nyt siinä pisteessä, että tarvitsisi alkaa purkamaan sitä, keula tehtävä valmiiksi. Sen lisäksi mukavat äänet tuonut n. 4" takapönttö tullaan vaihtamaan, hieman sirompaan versioon. Toisaalta pitäisi purkaa myös sitä yhtä siviiliautoa nyt loppuun jotta saisi sen hävitettyä ennen talvea (jos semmoinen talvi yleensä ottaen on tulossa...). Pimeys vaan syö vähän tuota työintoa ja tehoa...
Tässä kohtaa olisi varmaan viisainta lopettaa kulujen laskeminen vai mahtaisiko se toimia myös omalta osaltaan rajottimena... Ettei karkais tää touhu täysin käsistä... Tosin eikös tämän pitäisi olla ihan halpaa tästä eteenpäin?
Ensimmäiseen ralliin mennessä figuurit olivat 8714,84€ & 340 työtuntia, josta autoon kohdistuneiden osuus on n. 5500€. Ei tämä touhu kyllä missään määrin halpaa ole, tuommoiset summat on tälläisen opiskelijan vuosiansioita. Ja kyllä, olisin päässyt huomattavasti halvemmalla ostamalla valmiin kilpurin.
Toisaalta on mukava huomata että ensimmäisen ja kolmannen rallin välissä kuluja ei juuri ole kertynyt, niistäkin suurimman osan ryöstää Skodan vuosittainen vakuutus + verot. Niistäkin toki tulee jossain vaiheessa sitten takaisin päin, kun auto laitetaan "seisontaan" hetkellisesti. Myös Pohjanmaan reissu oli suhteessa huomattavan kallis, kun mökkimajoituksella pe-su. Mutta kun itse kilpuri vaati... no bensaa oli hyvä laittaa kisojen välissä, ei se sitäkään yli 20 litraa missään välissä ollut syönyt.
Kilpuri on nyt siinä pisteessä, että tarvitsisi alkaa purkamaan sitä, keula tehtävä valmiiksi. Sen lisäksi mukavat äänet tuonut n. 4" takapönttö tullaan vaihtamaan, hieman sirompaan versioon. Toisaalta pitäisi purkaa myös sitä yhtä siviiliautoa nyt loppuun jotta saisi sen hävitettyä ennen talvea (jos semmoinen talvi yleensä ottaen on tulossa...). Pimeys vaan syö vähän tuota työintoa ja tehoa...
Tässä kohtaa olisi varmaan viisainta lopettaa kulujen laskeminen vai mahtaisiko se toimia myös omalta osaltaan rajottimena... Ettei karkais tää touhu täysin käsistä... Tosin eikös tämän pitäisi olla ihan halpaa tästä eteenpäin?
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)