maanantai 4. kesäkuuta 2012

Tein itse ja säästin... ehkä

Päätin sitten käydä tänään tekemässä tuon panssarin kasaan. 3 tuntia siihen meni, yksi melkeen palanut rälläkkä ja perkeleesti kirosanoja.
Tuo n. 6 millin duralumiini ei ollut tosiaan rälläkän mieleen, melkoisen kuumentumisen ja sauhujen kera sain isäni vanhaa as-panssaria pilkottua sopivan levyseksi. Alunperin ajattelin halkaisevani sen vielä, jottei tulisi suotta lisää pituutta paljoa, mutta turha edes harkita, kokonaisena vaan parilla pultilla kiinni. Samalla taivutin hieman tuota alkuperäistä panssaria, jotta siinä olisi tiukempi kulma. Oikeastaan se tarvitsisi toisen pokkauksen, mutta siihen ei ihan pieni ruuvipenkki riitä... Ihan kohtuullinen tuo nyt on, mutta silti voisi olla hyvä idea teettää ihan oikeakin panssari joskus...
Mutta autohan olisi jopa kasassa ensi viikkoa ajatellen. Nyt voisi tosin olla paikallaan ajaa vähän "öljyjä sisään"... Lämpöpeltiä kun en taida tehdä, ei semmoista tuohon kovinkaan järkevästi taiteile. Ei mun kisa siihen kaadu jos lähdössä pari kertaa nykäsee lämpimät bensat poies kaasarista... Toki kisapäivän kelistähän tuo täysin riippuu. Roiskeläpät teen vasta helmojen vaihdon jälkeen, niin ei tartte heti olla niitä irroittelemassa. Toisen puolen helman sainkin jo tänään, jostain tarttis vielä kuskin puoleinen saada... Vaihteensiirto olisi sitten kyllä se ikuisuusjuttu jota pitäisi saada kehitettyä... kun saa inspiraation. Ja toinen iso juttu olisi sen varamoottorin aloittaminen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti