maanantai 18. kesäkuuta 2012

Tilastosuoritus

Kuva kertonee kaiken... mutta kerrotaampa se tarina siihen:
Sählinki alkaa jo edellisenä iltana, kun koitan ajaa autoa trailerille. TÖKS... no mikä v***u siinä ny... TÖKS. Sitten pikkuveli viitsii ilmoittaa, että ottaa muuten tuo pohjapanssari kiinni kärryyn... voi perkele. En sitten tullut ajatelleeksi niitä pultteja laittaessani, että ne ovat sen verta pidempiä jotta nappaavat kiinni kärryyn... Eikun panssari irti ja huoltoautoon, laitetaan sitten vasta kisapaikalla kiinni.
Kisa-aamu kilpailukeskuksessa on myös melkoista säheltämistä, niin omasta kuin järjestäjien taholta. Mutta matkaan päästään...
EK 1:
"Tuttu" pätkä, ollut muutama vuosi takaperin siellä katselemassa. Jouhevaa isohkoa tietä, mukavaa ajettavaakin. Muutamia pikku tilanteita, muttei sen kummempaa. Tokavika luokassa.
EK 2:
Isoa tietä tämäkin, mutta ajo ei vaan suju. Jostain syystä menee ihme pumppailuksi ja varomiseksi tämä pätkä. Sijoitus sama, aikaero vain isompi. Huoltoon tämän jälkeen hakemaan lisää juotavaa ja etiäpäin.
EK 3:
Monipuolista tietä, erittäin hieno pätkä. Loppuosan pienempi tie menee vaan paikoitellen varomiseksi, koska edellä lähteneen pöly jää leijailemaan. Sijoitus pysyy vakiona, ero taas ensimmäisen pätkän kaltainen.
EK 4:
Aivan älytöntä lentokenttätietä, ei näitä kiitos. Tiedä sitten miksi taas koitan takapiikkiin jotain suoritusta... nyt meni vaan yli ja spinni tosiasia. Vielä amatöörinä onnistun siihen autonkin sammuttamaan ja täten tuhlailtua viitisentoista sekuntia. Tuloksena hitain, tosin vain kahden kymmenyksen erolla.
Tauolla tarkistetaan että autosta löytyy öljyä sekä koneesta että vaihteistosta. Löytyi molemmista.
EK 5:
Eka pätkä uudestaan, menee ihan jees. Ainoat murheet ovat päältä hyppivät vaihteet... Loppupuolella rupeaa olemaan pölyä taas melkoisesti ja juuri ennen maalia saadaankin kiinni edellä lähtenyt. Tokavika sijoitus taasen ja täten luokan 4. sija on melkoisen varma. Tosin maalin jälkeen nähdään kilpakumppani ja aatellaan, että näinkö tässä ois vielä mahis nousta palkinnoille...
Vaan kyllä se onni loppu välillä meiltäkin, siirtymällä auto rupeaa nykimään välillä (teki tätä jo pätkilläkin tosin pari kertaa) ja yht äkkiä veto loppuu totaallisesti. Auto sivuun ja äkkiä tutkimaan, että mikä piru siellä nyt oli. Tuntui kuin sytytys olisi kadonnut, joten johtoja käymään läpi. Ei vaikutusta, auton saa käyntiin, muttei käy kunnolla eikä ole voimaa liikkua. Keskeytysilmoitus sähkövian kera, tilastokeskytys on tosiasia.
Trailerin saapuessa isäni käskee laittamaan käyntiin, että josko näkisi mikä siellä on. Laitan auton käyntiin ja lähes yhtä nopeasti isäni huitoo sammuttamaan auton. Nousen katsomaan, kun isäni toteaa että "tää on vähän löysässä". Isäni heiluttaa kaasaria, joka on pelkkien letkujensa varassa... Että semmoinen pikkuvika... Panssarin irroituksen yhteydessä löytyy ylimääräinen "pultti"... tarttis varmaan senkin alkuperäinen sijainti paikallistaa jostain. Villi veikkaus on, että se olisi moottorin kannakkeesta, selittäisi vaihteiden haku ongelmat.
Positiivista on se, että öljynpainevalo ei syttynyt, joten olettaisin sen ongelman poistuneen. Sen lisäksi vauhti on ihan kelvollista. Negatiivista on toki remontin lisääntyminen, nyt on vaarassa jopa seuraava kisa, koska tarvitsen kokonaan uuden kaasarin tuonne ja ajattelin saman tien vaihtaa sinne jonkun muun kuin vakion... Enkä haluisi välttämättä tehdä kauhealla kiireellä autoa nyt nippuun... Nähtäväksi jää, kaasari on kyllä jo autosta pois purettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti