torstai 18. maaliskuuta 2010

Tumpelon historiaa osa 2

Eletään marraskuuta 2007 ja ralli.net:n markkinoilta löytyy ilmoitus, että haetaan kartturia Lada Samaraan. Paikkakunta näyttäisi olevan melkeen naapuripitäjä, joten piruuttaan otan yhteyttä kaveriin ja menen katsomaan että mihin sitä pitäisi istahtaa... Ja se on menoa sitten, ajovarusteita ostelemaan ja lisenssi tilaamaan. 2008 Helmikuussa se suuri päivä sitten koitti, ensimmäistä kertaa rallissa auton sisällä. Tuloksesta viis, maaliin kuitenkin selvittiin...
Mutta kuitenkin oli halu koittaa itsekkin sitä ajamista, tuossa vaiheessa tosin aattelin et eihän mulla semmoseen voi olla varaa. Keväällä tuli sitten aateltua et ei kai sitä pakko ois omalla autolla ajaa, vuokraamalla varmaa pääsis johonkin kohtuulliseen hintaa... Eikun ilmotusta ralli.nettiin ja parin soiton päästä olinkin sitten vuokrannut auton toukokuun lopussa ajettavaan sprinttiin. Eikun sunnuntai aamuna kisapaikalle kattelemaan että mimmosella kilpurilla sitä kisaa pitäis ajaa, kävinhän mää sitä koittaa siinä kun ajeli sen varikolta katsastuspaikalle (100m/suunta). Melkeen kytkimen siitä autosta taisin polttaa ja vaivaiset 14 sekunttia hävisin kärjelle (2km radalla). Mutta hauskaa se oli...
Sen jälkeen tasasesti istuskellut Samarassa kyydissä ja aina välillä vuokrannut auton kisaan, aina eri auton. Vastoinkäymisiä niin Samaran kuin vuokra-autojen kohdalla on tietysti ollut, vuonna 2009 ilmottauduin moneen kilpailuun ja alta puoliin niistä edes pääsin mukaan...
2010 tuli vihdoin koitettua takavetoakin ensimmäisen kerran eläessäni, tietysti suoraan reilu 200 heppaisen kilpurin muodossa. Tulipa sillä ajettua elämäni ensimmäinen ralli kuskin paikalta... Mutta helmikuussa 2010 eräs puhelinsoitto muutti sitten tulevaisuuden kertaheitolla. Seuratoveri päätti tarjota minulle kilpuriansa. Kuukauden päivät sitä mietittyäni päädyin sen sitten ostamaan. Ja kas lapsuuden unelma omasta kilpa-autosta oli toteutunut, Skoda Favorit ryhmä N on minun...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti