tiistai 9. elokuuta 2011

Vikalistan päivitys

Tuli tänään käytyä korjaa- molla tarkista- massa valot ja pako- kaasut. Pakokaasu- laitteet kun autoon kytkettiin niin ihmeteltiin älyttömän isoa HC arvoa (pikkasen alta 3000...), kunnes löydettiinkin selkeä syy. Kaasarista/imusarjasta lähti kaksi alipaineletkua tyhjyyteen... Eikun tulppaukset molempiin pikaisesti ja johan tuli parempia arvoja, joku väittäisi saatuja arvoja jopa uusia paremmaksi. Tämä toivottavasti merkitsee sitä että moottori on terve. Kotosalla korjailin nuo tulppaukset vähän paremmaksi kuten kuvasta näkee.
Valotkin saatiin säädeltyä hyvin hyväksyttäviin arvoihin jolloin tarjottiin, että voihan nuo jarrutkin tuolla rullilla käydä koittamassa. Vaan sieltäpä paljastuikin uusi ongelma. Etujarrut, ihan ok, hieman vasemman puolen jarru tehokkaampi mitä oikea mutta ihan hyvin toleranssissa. Mutta ne takajarrut... kuljettajan puolen takajarru on erittäin ellei jopa liian hyvä. Viisari kun napsahti liki samoille lukemille mitä etupäässä (aika hyvin rumpujarruksi...). Oikealla puolella onkin tilanne vähän toinen, se kun ei juuri herännyt. Arvoksi tuli noin 1/4 vasemman puolen arvosta... Käsijarrun kanssa tilanne oli vähän parempi, se menisi jo läpi, mutta tuo käyttöjarru ei ole edes liki. Joten rummun purku lienee edessä, ikinä semmoista tehnyt...
Niin ja tuli sitä vielä puskuriakin vähän "entrattua", ei oikeen vakio kiinityssysteemi pitänyt sitä paikallaan joten raa'asti vaan pultti läpi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti